Συμβάσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
Στην παρουσία του Πρωθυπουργού, υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά, σηματοδοτώντας την επιτάχυνση ενός από τα πιο σημαντικά έργα υποδομών στην Ελλάδα.
Ο Πρωθυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «Επέμεινα ιδιαίτερα στον Υπουργό και στον παραχωρησιούχο να υπογράψουμε τη σύμβαση παραχώρησης την 9η Μαΐου, διότι είναι Ημέρα της Ευρώπης. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι όλα τα μεγάλα έργα που δρομολογούμε έχουν και μια αξία στην ευρωπαϊκή συμμετοχή. Στον Μάιο του 2025, πλησιάζουμε στην επέτειο σημαντικών στιγμών του 2015, όταν η χώρα μας κινδύνευσε να βγει από την Ευρώπη».
Το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά, το μεγαλύτερο από τα τρία τμήματα της ενιαίας χάραξης του Βόρειου Οδικού Άξονα, θα συνδέει το δυτικό με το ανατολικό άκρο της Κρήτης, αναβαθμίζοντας δραστικά την ασφάλεια στις οδικές μεταφορές και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις.
Πληροφορίες για το έργο
Το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει ένα παράπλευρο οδικό δίκτυο. Ο νέος δρόμος αναμένεται να έχει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες. Το έργο αυτό προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας.
«Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε πραγματοποιήσει από το 2015. Η Ελλάδα έχει γίνει παράδειγμα ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών. Καθώς τα δημόσια οικονομικά βελτιώνονται, θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε το πλεόνασμα οφέλους στους πολίτες», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την υπογραφή της σύμβασης.
Ο Πρωθυπουργός επιβεβαίωσε περαιτέρω ότι οι μελέτες για το τμήμα Παχιά Άμμος-Σητεία του ΒΟΑΚ θα προχωρήσουν άμεσα. Στο πλαίσιο της περιοδείας του στο Ηράκλειο, επισκέφθηκε τον οικισμό Πεζά, όπου είχε την ευκαιρία να συναντήσει κατοίκους και να γευτεί τοπικά προϊόντα.
Επιπλέον, επισκέφθηκε το φράγμα της Πλακιώτισσας στη Μεσαρά, το οποίο ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για τη διαχείριση των υδάτων στο νησί. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε την ανάγκη για ολιστική μελέτη διαχείρισης των υδάτων της Κρήτης, με στόχο την αρδεύση περίπου 30.000 στρεμμάτων παραγωγικής γης.
Αξιοσημείωτο είναι ότι 5.000 φοιτητές που θα επιλέξουν την Κρήτη για σπουδές θα έχουν πρόσβαση σε σύγχρονες φοιτητικές εστίες που θα κατασκευαστούν στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος του νησιού.
Ασφάλεια και Υποδομές
Δυστυχώς, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης έχει χαρακτηριστεί ως «αυτοκινητόδρομος του τρόμου», με εκατοντάδες θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Σημαντικές περιοχές, όπως το ύψος του Καβρού στον Αποκόρωνα, παραμένουν επικίνδυνες, καθώς οι διερχόμενοι είναι υποχρεωμένοι να διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο χωρίς την κατάλληλη υποδομή, όπως διαβάσεις ή φωτεινούς σηματοδότες.
Οι κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν την απουσία ασφαλών διελεύσεων, ενώ αναφέρουν ότι «Αυτό το σημείο του ΒΟΑΚ είναι το πιο επικίνδυνο στο νησί». Η κατασκευή ασφαλών διαβάσεων είναι επιτακτική ανάγκη, και οι τοπικές αρχές ελπίζουν ότι τα νέα έργα που υπογράφηκαν θα συμβάλλουν στη βελτίωση της κατάστασης.
Με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη και αναβάθμιση των υποδομών, ευελπιστούμε ότι η Κρήτη θα αποκτήσει ταυτόχρονα ασφαλέστερους δρόμους και σύγχρονες διευκολύνσεις, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής και μετακίνησης των πολιτών.

