ΠΑΣΟΚ: Κρίσιμες Συστάσεις για τον Σιδηρόδρομο
Μόλις δύο μήνες πριν, στις 2 Μαρτίου, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η ολοκλήρωση του κυβερνητικού σχεδίου για τον σιδηρόδρομο απαιτεί χρόνο. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα ότι «ο πρώτος σταθμός θα είναι μία άρτια και ασφαλής γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έως το 2027», όπως ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ο Αναστάσιος Νικολαΐδης, Βουλευτής Ν. Δράμας και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Μεταφορών, και Νίκος Ηλιού, Γραμματέας Τομέα Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.
Σύμφωνα με τους δύο πολιτικούς, φαίνεται πως η κυβέρνηση δεν υπολόγισε σωστά τις επικοινωνιακές ικανότητες του νέου Αναπληρωτή Υπουργού κ. Κυρανάκη. Ο τελευταίος, μόλις σε δύο μήνες, ισχυρίζεται ότι μπορεί να επιτύχει όσα δεν κατάφεραν οι προκάτοχοί του στα έξι χρόνια διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία.
Η πολιτική ηγεσία του ΠΑΣΟΚ αναμένει την πλήρη παρουσίαση του νομοσχεδίου σχετικά με τις σιδηροδρομικές υποδομές, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης. Αφού παρουσιαστεί το σχέδιο, ο στόχος είναι να τοποθετηθούν λεπτομερώς για το περιεχόμενό του. Μέχρι τότε, καλούν την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό να εξετάσουν τις τεκμηριωμένες προτάσεις τους, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και βιωσιμότητας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι προτάσεις αυτές διέπονται από επιστημονική γνώση και επάρκεια, διαφάνεια, αξιοκρατία και ποιότητα. Το ζητούμενο είναι η πιστοποίηση σε όλα τα στάδια και, ταυτόχρονα, η τολμηρή και γρήγορη κινητοποίηση. Αυτός ο σχεδιασμός θα αποτελέσει τη βάση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου, ώστε οι σιδηρόδρομοι να καταστούν και πάλι ασφαλείς για τους πολίτες.
Η συνέχιση των ελέγχων και των αναθεωρήσεων στις πολιτικές του σιδηρόδρομου δεν είναι απλώς επιθυμητή, αλλά επιτακτική. Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι σιδηροδρομικές υποδομές οφείλουν να αναπτύσσονται με στόχο την αποδοτικότητα και την ασφάλεια, εξασφαλίζοντας ότι οι πολίτες θα μπορούν να εμπιστεύονται το σιδηροδρομικό δίκτυο ως μέσο μεταφοράς.

