Ολική Εξέταση της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με την αξιολόγηση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Στην αντίδραση της, η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) αντέτεινε ότι η κυβέρνηση προβάλλει την αξιολόγηση ως ένα ουδέτερο εργαλείο, χωρίς να αναγνωρίζει τις προφανείς επιπτώσεις που αυτή μπορεί να έχει στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
Η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως μηχανισμό ελέγχου και υποκατάστασης των ευθυνών της. Στην ανακοίνωσή της τονίζεται ότι «η αξιολόγηση δεν αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών των δημόσιων σχολείων αλλά στη μετακύληση των ευθυνών που φέρει η πολιτεία για την κατάσταση της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς». Σε αυτό το πλαίσιο, η ομοσπονδία καταγγέλλει την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, η οποία συνεχίζεται παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης για «ανάπτυξη» και «υπερπλεονάσματα».
Η αντίθεση της ΟΛΜΕ επεκτείνεται σε ζητήματα όπως η μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικών, καθώς οι αναπληρωτές που καλύπτουν τις ανάγκες των σχολείων είναι σε αυξανόμενο αριθμό. Επιπλέον, αναδεικνύονται και σοβαρά προβλήματα υποδομών στα σχολεία, καθώς μόνο το 5% των εκπαιδευτικών μονάδων είναι επιλέξιμο για προγράμματα κτιριακής αναβάθμισης. Παράλληλα, η κατάσταση αναφορικά με τα πολυπληθή τμήματα, λόγω του αυξανόμενου αριθμού μαθητών και των συγχωνεύσεων, προκαλεί έντονες ανησυχίες. Η κακή κατάσταση της Ειδικής Αγωγής επίσης επισημαίνεται ως σημείο ιδιαίτερης ανησυχίας.
Στην ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ προτρέπει τον κ. Μητσοτάκη να αναγνωρίσει τα συσσωρευμένα προβλήματα της εκπαίδευσης και να εξετάσει τις προτάσεις που διαθέτει η ομοσπονδία για την αντιμετώπισή τους. Ωστόσο, τονίζεται ότι οι υπουργοί Παιδείας τα τελευταία χρόνια αδυνατούν ή αδιαφορούν να συναντήσουν και να συζητήσουν με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γεγονός που υποδηλώνει την έλλειψη πολιτικής βούλησης για συνεργασία και διάλογο.

