Επιτάχυνση Αναβάθμισης Σιδηροδρομικών Υποδομών
Η ανάγκη για **δραστική αναβάθμιση** των **σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα** μας έγινε η κεντρική επίσημη προτεραιότητα στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, όπως ανακοίνωσε ο **πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης**. Η μεταρρύθμιση αυτή στοχεύει στην **σημαντική βελτίωση** της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η αναβάθμιση αυτή θα προχωρήσει με **σ αυστηρό χρονοδιάγραμμα** και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 15 μηνών. Ανάμεσα στις προγραμματισμένες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται η εφαρμογή **πλήρους τηλεδιοίκησης**, η **σηματοδότηση** και το σύστημα **αυτόματης πέδησης**.
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι σκοπός είναι ο ΟΣΕ να εξελιχθεί σε έναν οργανισμό αντίστοιχο της **ΔΕΗ**, προσφέροντας αξιόπιστη και ασφαλή μεταφορά.
«Ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών», δήλωσε, δεσμευόμενος να καταπολεμήσει τις αιτίες που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Οι παρεμβάσεις δεν θα γίνουν απλά με λόγια, αλλά με συγκεκριμένα και **αποτελεσματικά έργα** που θα φέρουν ορατά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα», υπογράμμισε.
Το νέο μοντέλο λειτουργίας θα ακολουθήσει την επιτυχία της ΔΕΗ, μέσω της ίδρυσης της εταιρίας **«Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος»**, με τη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. «Ο στόχος μας είναι η ομάδα αυτή να πλαισιώσει μια νέο, πιο αποτελεσματικό οργανισμό», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.
Σχετικά με το νομοσχέδιο, ο πρωθυπουργός επισήμανε βασικούς άξονες που αποσκοπούν στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επιβατών, περιλαμβάνοντας μέτρα όπως:
- Ακριβής γεωεντοπισμός τρένων σε πραγματικό χρόνο.
- Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας.
- Νέα πλατφόρμα για την αξιοπιστία των χρόνων δρομολογίων, accessible μέσω του railway.gov.gr.
- Ενίσχυση της βιντεοεπιτήρησης στις σιδηροδρομικές υποδομές.
- Ευελιξία στις προσλήψεις και απολαβές με αυστηρή αξιολόγηση εργαζομένων.
- Επαναφορά του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας.
«Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα», ανέφερε ο πρωθυπουργός, προσδιορίζοντας τις προϋποθέσεις για μια **υγιή και ασφαλή λειτουργία** των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Ο ίδιος αναγνώρισε ότι οι προγραμματισμένες τομές και οι αυστηρές διαδικασίες θα συμβάλλουν στην πρόληψη **ολέθριων λαθών**, ενώ η υποχρεωτική εκπαίδευση του προσωπικού και η αυστηρή αξιολόγηση θα ενισχύσουν σημαντικά την κρατική ευθύνη.
Κύριες Παρεμβάσεις για τον Εκσυγχρονισμό
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, **Κωνσταντίνος Κυρανάκης**, μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου, παρουσίασε την **εξειδίκευση των μέτρων** του νομοσχεδίου που αφορούν την ασφάλεια και τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. «Το νομοσχέδιο θέτει τα θεμέλια για έναν πιο **ασφαλή**, **σύγχρονο** και **αξιόπιστο** σιδηρόδρομο», δήλωσε, υπογραμμίζοντας την έμφαση στην **άμεση εφαρμογή των μέτρων**.
Οι βασικοί πυλώνες του νομοσχεδίου περιλαμβάνουν νέες δομές ασφαλείας, εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού, καθώς και τη σύγχρονη διοίκηση του ΟΣΕ. Η νέα δομή επιδιώκει την **ενίσχυση της λογοδοσίας** αλλά και την **ταχεία κάλυψη** των αναγκών σε προσωπικό.
Ένα από τα πιο καινοτόμα μέτρα είναι η ίδρυση ενός **Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας**, το οποίο θα ελέγχει και θα παρακολουθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο σε πραγματικό χρόνο. Αυτό θα διασφαλίσει την άμεση παρέμβαση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, συμβάλλοντας σημαντικά στη **δημιουργία ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος**.
Επιπλέον, η **πλατφόρμα railway.gov.gr** θα προσφέρει real-time παρακολούθηση των δρομολογίων, επιτρέποντας στους πολίτες να γνωρίζουν την ακριβή τοποθεσία των τρένων. Ο **συγχρονισμένος εντοπισμός με GNSS** θα αναβαθμίσει την ακρίβεια της κίνησης των τρένων.
Ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε σχετικά: «Προχωρούμε σε ένα πλάνο με ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα, δράσεις και μηχανισμούς ελέγχου. Η ασφάλεια των μετακινήσεων δεν είναι πια θεωρία, αλλά καθημερινό **δικαίωμα όλων των πολιτών**». Τα μέτρα επιδιώκουν να φέρουν substantive αλλαγές και αναβάθμιση στο επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος.

