Αξιολόγηση Υπηρεσιών Κεντρικών Δημόσιων Φορέων
Η πλατφόρμα για την αξιολόγηση κεντρικών υπηρεσιών του Δημοσίου έχει τεθεί σε λειτουργία και περιλαμβάνει σημαντικούς φορείς όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες των δήμων. Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στον δημόσιο τομέα.
Ο κύριος σκοπός της πλατφόρμας είναι να εντοπίζει τις δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού και να προάγει τη βελτίωση των παρασχόμενων υπηρεσιών. Αυτή η διαδικασία ανοίγει τον δρόμο για την αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εκφράσουν την άποψή τους.
Στην αξιολόγηση προσκαλούνται να συμμετάσχουν σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και ξένοι κάτοικοι, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να συνδεθούν χρησιμοποιώντας τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet, διασφαλίζοντας έτσι ότι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μία μόνο φορά.
Η διαδικασία αξιολόγησης περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
- Εθελοντική συμπλήρωση ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr
- Συμπλήρωση 50 ερωτήσεων σχετικά με 45 υπηρεσίες και φορείς
Η βαθμολόγηση θα κυμαίνεται από το 1 (χαμηλότερη) έως το 10 (υψηλότερη).
Φορείς που θα Αξιολογηθούν
Ανάμεσα στους φορείς που θα αξιολογηθούν περιλαμβάνονται:
- e-ΕΦΚΑ
- ΑΑΔΕ
- Κτηματολόγιο
- Πολεοδομίες
- Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Καθαριότητα
- Ποιότητα δρόμων
- Δημόσιος ηλεκτροφωτισμός
- Διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης
- Παιδικές χαρές
- Υποδομές για πολίτες με αναπηρία
- Μέριμνα για ζώα συντροφιάς
- Εφαρμογές gov.gr
- Ψηφιακές υπηρεσίες (όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση)
Το ερωτηματολόγιο θα στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και φθινόπωρο, προκειμένου να διασφαλίζεται η κανονική αξιολόγηση και η δημιουργία μιας πλούσιας βάσης δεδομένων. Αυτή η βάση θα διευκολύνει τον εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών.
Ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στις υπηρεσίες που παρέχονται πρόσωπο με πρόσωπο. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο πολίτης θα λαμβάνει ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο στο κινητό του, επιτρέποντάς του να αξιολογήσει τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Δήλωση Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογράμμισε τη σημασία της συμμετοχής των πολιτών στην αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών, δηλώνοντας ότι σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να δίνουν βαθμολογία. Αυτό έχει στόχο τη δημιουργία ενός κράτους πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς τον πολίτη.
«Αυτή η πρωτοβουλία αντιπροσωπεύει την μεγαλύτερη έρευνα που έχει γίνει ποτέ σχετικά με τις σχέσεις της πολιτείας με τους πολίτες. Η συμμετοχή των πολιτών θα οδηγήσει στη βελτίωση των υπηρεσιών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. Τόνισε επίσης ότι η συλλογή δεδομένων θα είναι δημόσια και θα ενισχύσει τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα στον δημόσιο τομέα.
Πληροφορίες για τη Συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου
Η διαδικασία είναι απλή και σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών με σκοπό να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στην αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών.
Στόχος: Η συγκέντρωση ποσοτικών δεδομένων για την ικανοποίηση των πολιτών και η βελτίωση της αποδοτικότητας και ποιότητας του δημόσιου τομέα.
Προσβασιμότητα: Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο μέσω του gov.gr και της ιστοσελίδας axiologisi.ypes.gov.gr.
Χρονική διάρκεια: Το ερωτηματολόγιο θα είναι ανοικτό για συμπλήρωση δύο φορές το χρόνο, την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, με την προθεσμία για υποβολή αξιολογήσεων να είναι έως τις 24 Μαΐου. Τα αποτελέσματα αναμένονται στα τέλη Μαΐου.
Ανωνυμία και Αξιοπιστία: Η συμμετοχή είναι ανώνυμη και διασφαλίζεται ότι κάθε πολίτης θα συμμετάσχει μόνο μία φορά.
Ανάλυση Ποιοτικών Στοιχείων: Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν ανά φορέα, υπηρεσία, περιφέρεια και δήμο, παρέχοντας πολύτιμη εικόνα της ικανοποίησης των πολιτών. Υπάρχει συνδυαστική προοπτική διάθεσης των δεδομένων σε μορφή ανοικτών δεδομένων για περαιτέρω ανάλυση.
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, τόνισε ότι το ερωτηματολόγιο εστιάζει στην ποιότητα των υπηρεσιών και όχι στην αξιολόγηση των υπαλλήλων. Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο διαφανούς και αποτελεσματικού δημοσίου τομέα που ανταγωνίζεται την ικανοποίηση των πολιτών.
«Η συμμετοχή του κόσμου θα συμβάλει στην προτεραιοποίηση των δράσεων που πρέπει να σχεδιαστούν για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών», πρόσθεσε ο υπουργός.

