Σημαντικές Ανακαλύψεις για την Πυρκαγιά και τις Σιδηροδρομικές Επενδύσεις
Η πρόσφατη αναφορά του Πολυτεχνείου σχετικά με την αιτία της πυρκαγιάς που σημειώθηκε στον σιδηρόδρομο ρίχνει φως σε πολλές πτυχές της υπόθεσης. Όπως επεσήμανε ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, η μελέτη δείχνει ότι τα έλαια σιλικόνης ήταν η κύρια αιτία της φωτιάς, καταρρίπτοντας τους ισχυρισμούς για την ύπαρξη παράνομου φορτίου στην αμαξοστοιχία. Σημείωσε ότι η δημόσια αντίληψη όσον αφορά την υπάρξουσα κατάσταση αλλάζει και ότι οι θεωρίες συνωμοσίας δεν είχαν βάση σε πραγματικά στοιχεία.
Ο κ. Γραμματίδης υπογράμμισε την ανάγκη οι πολίτες να αποφεύγουν τη βιασύνη στις κρίσεις και τα σχόλιά τους, τονίζοντας ότι «η εμπιστοσύνη στους θεσμούς είναι θεμελιώδης για τη δημοκρατία». Η καταρρίψη των μύθων γύρω από την κατάσταση του σιδηροδρόμου είναι κρίσιμη για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και την πρόοδο της κοινωνίας. Η διαρκής αναζωογόνηση των θεσμών κρίνεται επιβεβλημένη, ώστε να μην πλήττεται το κοινωνικό σύνολο.
Επενδυτικά Σχέδια και Συμφωνίες με την Ιταλία
Στην πρόσφατη συμφωνία με την Ιταλία, ο κ. Γραμματίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αύξηση των επενδύσεων στον σιδηρόδρομο. «Η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αυξήσει το ποσό της επένδυσης από 120 στα 130 εκατομμύρια ευρώ», γεγονός που δείχνει τη δυναμική της διαπραγμάτευσης. Η νέα σύμβαση θα περιλαμβάνει την αγορά 25 υβριδικών συρμών, ενώ η συνολική επένδυση έχει σχεδιαστεί να φτάσει τα 360 εκατομμύρια ευρώ.
Πέρα από την αγορά των νέων συρμών, θα γίνουν επίσης επενδύσεις σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις, κάτι που θα ενισχύσει την υποδομή των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. «Αυτό σημαίνει ότι θα αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις στα μηχανοστάσια της Hellenic Train», είπε ο κ. Γραμματίδης, προσδιορίζοντας την πρόοδο που συντελείται στην ποιότητα και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η επιτυχία αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το σιδηρόδρομο έχουν μειωθεί δραματικά. Πριν από την πανδημία, ο αριθμός των επιβατών ανέρχονταν σε 50 εκατομμύρια ετησίως, ενώ μετά την πανδημία έπεσε στα 10 εκατομμύρια. Στόχος είναι όχι μόνο να επιστρέψει ο αριθμός στους 50 εκατομμύρια, αλλά και να επεκταθεί στα 70 εκατομμύρια, όταν η ασφάλεια των επιβατών θα είναι εξασφαλισμένη.
Ο κ. Γραμματίδης τόνισε ότι «οι προσπάθειες που καταβάλλονται για την ανασυγκρότηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνεργασία με τους Ιταλούς, συνιστούν σημαντικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση». Η στήριξη των θεσμών και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης είναι καθοριστικά στοιχεία στην εξέλιξη αυτή, που ενδέχεται να αλλάξει την εικόνα της σιδηροδρομικής μεταφοράς στην Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια.

