Τα Σχέδια της Κυβέρνησης για τη Σιδηροδρομική Υποδομή και τα Πανεπιστήμια
«Το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η ασφαλής γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο ΕΡΤNews και στην εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ. Συνέχισε αναφέροντας ότι τότε θα έχουν εγκατασταθεί όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας. Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι σε τρεις μήνες, μέσω της ιστοσελίδας railway.gov.gr, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την κατάσταση όλων των τρένων σε πραγματικό χρόνο, ενώ η εγκατάσταση drones για περιπολίες γύρω από τα τρένα βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή.
Μιλώντας για την απόλυση του Κ. Γενηδούνια, εξέφρασε την άποψη πως η Hellenic Train είναι μια ιδιωτική επιχείρηση και έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει και να απολύει προσωπικό όπως θεωρεί κατάλληλο. «Δεν είμαστε εργατοπατέρες» υπογράμμισε, τονίζοντας τη σημασία της ασφάλειας και ενθαρρύνοντας τους εργαζόμενους να αναδεικνύουν προβλήματα.
Συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση επιμένει σε ένα νέο μοντέλο καλύτερης αξιολόγησης και εκπαίδευσης για τους εργαζομένους στα τρένα, το οποίο θα περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης. «Αν η Hellenic Train δεν εφαρμόσει αυτό το μοντέλο, διατηρούμε το δικαίωμα να αναστείλουμε την άδειά της», σημείωσε περαιτέρω.
Θέματα Ασφαλείας και Πανεπιστήμια
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια, υποστηρίζοντας ότι είναι ωφέλιμο οι Πρυτάνεις να αποδεχτούν την πρόταση για ελεγχόμενη είσοδο, επισημαίνοντας ότι πρέπει να εισέρχονται στα ιδρύματα μόνο οι φοιτητές. «Η κυβέρνηση έχει νομοθετήσει ώστε η είσοδος της αστυνομίας στα πανεπιστήμια να είναι αυτεπάγγελτη», συνέχισε, αναφέροντας ότι οι αρχές πρέπει να επιλαμβάνονται με αυστηρότητα περιστατικών βίας εντός των ιδρυμάτων.
Τα Σχέδια για τη Σιδηροδρομική Υποδομή
Σχετικά με τη σιδηροδρομική υποδομή, ο υπουργός δήλωσε ότι η ασφαλής γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι του 2026. Δεσμεύτηκε ότι τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και προγραμματίστηκε για ολοκλήρωση εντός 15 μηνών. «Τα τρένα θα κυκλοφορούν μόνο όταν η προηγούμενη μονάδα έχει απομακρυνθεί», επεσήμανε, για να διασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναφέρθηκε επίσης στη χρησιμοποίηση προηγμένων τεχνολογιών, όπως το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού, το οποίο θα επαναστατήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη διάρκεια των δρομολογίων. «Κάθε τρένο θα φέρει ειδικούς πομπούς που θα επιτρέπουν την ακριβή παρακολούθηση της θέσης και της ταχύτητάς του», πρόσθεσε.
Περί Δrones και Ασφάλειας
Αναφέρθηκε στην εφαρμογή drones για την περιπολία γύρω από εστίες κλοπών και βανδαλισμών. «Με τη χρήση drones έχουμε καταφέρει να συλλαμβάνουμε άτομα σε επ’ αυτοφώρω κλοπές», δήλωσε, δείχνοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να περιορίσει αυτές τις εγκληματικές ενέργειες.
Η συνεχιζόμενη επιτυχία της εφαρμογής αυτής δείχνει τα αποτελέσματα της στρατηγικής ασφάλειας που εφαρμόζεται στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας για τους πολίτες.
Αλλαγές στην Ηγεσία του ΕΔΟΑΣΑΜ
Όσον αφορά το μέλλον του ΕΔΟΑΣΑΜ, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι αναμένεται η αντικατάσταση του προεδρείου. Τόνισε, ωστόσο, ότι οι διαδικασίες θα είναι διαφανείς και θα προχωρήσουν κατά τρόπο που θα διασφαλίσει τη λειτουργία και την αποδοτικότητα του οργανισμού.
Νέoς Στόλος Λεωφορείων και Μέλλον του Συγκοινωνιακού Συστήματος
Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι στον τομέα των συγκοινωνιών, ήδη κυκλοφορούν 500 νέα λεωφορεία στην Αττική. «Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα φτάσουν τα 1000 και μέχρι το 2027 θα έχουμε 1500 νέα οχήματα», δήλωσε, τονίζοντας τη σημασία της ανανέωσης του στόλου για την παροχή ποιότητας υπηρεσιών στους επιβάτες. Η κυβέρνηση προγραμματίζει επίσης ανακαινίσεις σε μετρό και ΗΣΑΠ, συστήματα που προσδοκούν σημαντική βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας.
Συνολικά, οι στρατηγικές και οι δέσμες της κυβέρνησης εστιάζουν στη βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας των συγκοινωνιακών υπηρεσιών, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στην κρατική υποδομή.

