Η Εξαπάτηση Θαυμαστών των Oasis μέσω Κοινωνικών Δικτύων
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Lloyds Bank, οι θαυμαστές του εμβληματικού συγκροτήματος Oasis έχουν χάσει συνολικά πάνω από δύο εκατομμύρια στερλίνες από απάτες που διαπράχθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με κυριότερο το Facebook. Οι απατεώνες εκμεταλλεύτηκαν την αναμονή των θαυμαστών για εισιτήρια στις συναυλίες επανένωσης του συγκροτήματος, προκαλώντας σοβαρές οικονομικές απώλειες.
Η τράπεζα εκτιμά ότι τουλάχιστον 5.000 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν πέσει θύματα από τη στιγμή που κυκλοφόρησαν τα εισιτήρια και ότι περισσότερα από 2 εκατομμύρια στερλίνες (2,3 εκατομμύρια ευρώ) έχουν χαθεί εξαιτίας αυτών των απατών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι απατεώνες στοχοποίησαν κυρίως θαυμαστές που περίμεναν πώς και πώς τις συναυλίες του συγκροτήματος, που θα λάβουν χώρα σε μεγάλες πόλεις όπως το Κάρντιφ, το Μάντσεστερ, το Λονδίνο, το Εδιμβούργο και το Δουβλίνο.
Οι αδελφοί Γκάλαχερ ανακοίνωσαν την επανένωση των Oasis στα τέλη Αυγούστου, γεγονός που προκάλεσε ενθουσιασμό στους fans 15 χρόνια μετά τη διάλυσή τους. Ωστόσο, η ζητούμενη πώληση των εισιτηρίων δημιούργησε έντονο άγχος και απογοήτευση, καθώς οι πλατφόρμες διάθεσης των εισιτηρίων αντιμετώπιζαν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η διαθεσιμότητα να εξαντλείται άμεσα. Οι υψηλές τιμές λόγω της δυναμικής τιμολόγησης που εφαρμόσθηκε επιδείνωσαν την κατάσταση, καθώς οι τιμές υπερδιπλασιάστηκαν σε χρόνο ρεκόρ.
Η απάτη μέσω κοινωνικών δικτύων κλιμακώθηκε, με ψεύτικες διαφημίσεις που προσέφεραν δήθεν εισιτήρια σε μειωμένες τιμές, γεγονός που παραπλάνησε έτι περαιτέρω τους θαυμαστές. Η Lloyds έχει καταγράψει γύρω στα 1.000 θύματα μεταξύ των πελατών της, οι οποίοι έχασαν κατά μέσο όρο 436 στερλίνες, με έναν από αυτούς να καταγράφει ζημία 1.700 στερλινών.
Επιπροσθέτως, εννέα στους δέκα θύματα εντοπίστηκαν να έχουν πέσει θύματα απάτης μέσω των κοινωνικών δικτύων της Meta, κυρίως στο Facebook. Η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, CMA, ανήγγειλε την έναρξη έρευνας στις αρχές Σεπτεμβρίου αναφορικά με την πλατφόρμα πώλησης εισιτηρίων Ticketmaster, προκειμένου να εξετάσει αν οι αγοραστές είχαν «σαφείς πληροφορίες» και αν υπήρξε πίεση για αγορά εισιτηρίων σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Η Ticketmaster έχει σημειώσει πωλήσεις άνω των 900.000 εισιτηρίων για τις συναυλίες των Oasis, καθιστώντας την έρευνα κρίσιμη για την προστασία των καταναλωτών σε μελλοντικές πωλήσεις.

